Případová studie
Lokální portál měsíčně navštíví 15 000 unikátních uživatelů a finančně vygeneruje místním podnikatelům nižší desítky tisíc na prodané reklamě. Nejprodávanějšími formáty jsou komerční články, partnerství portálu a banerové plochy. Příjem také generuje automatická reklama od Google AdSense.
Hlinecký zpravodajský portál iHLINSKO.cz je provozovaný na redakčním systému INFIO od roku 2021. Město Hlinsko má 9 666 obyvatel a nachází se ve východních Čechách v Pardubickém kraji.
Prohlédnout iHLINSKO
Zpravodajský portál provozuje nezisková organizace iHLINSKO.cz, z.s.
Výběrem vhodného subjektu provozujícího zpravodajský portál lze ušetřit na nákladech a daňových povinnostech.
Zapsané spolky neplatí daň z příjmu do výše 300 000 Kč ročně, můžou žádat o granty od města nebo kraje, mají nárok např. na Google Ad Grants a některé banky jim poskytují vedení bankovního účtu zdarma.
Organizacím se statusem zapsaný spolek mohou navíc fyzické a právnické osoby poskytovat finanční dary, které lze dále odečíst z daňového základu.
Portál měsíčně navštíví
15 000 uživatelů bez investice jediné koruny do propagace
Lokální zprávy jsou pro místní občany důležité. Pravidelně se na zpravodajský portál vracejí a informace mezi sebou sdílejí. Obsah je díky redakčnímu systému Infio propojený se službou Google News, která pomáhá ke zlepšení návštěvnosti a SEO.
Na portálu je Kalendář akcí, Bazar a přehled lokálních firem s jejich kontakty. Pro firmy jsou k dispozici propagace na Výhodných nabídkách nebo Polední menu.
Redakce denně publikuje dva vlastní články. Další obsah jsou komerční zprávy místních spolků a podnikatelů.
Redakci tvoří externisté se smlouvou DPP. Odměna je fixní za každý vytvořený článek. Funkce Plánování času publikace článků umožňuje redaktorům nastavit zveřejnění do budoucna.
Pro místní neziskové organizace, sportovní kluby nebo spolky máme program Podporujeme. Můžou se přes něj zdarma propagovat, psát články o své činnosti, akcích nebo sportovních výsledcích. Portálu tak zároveň přispívají dalším lokálním obsahem. Autorem je vždy daná organizace.
Pro lokální firmy máme program Partneři. Na každé stránce portálu zobrazíme jejich logo proklikávací do detailu firmy. Za publikování obsahu se ale platí.
Pomocí funkce Bot lze automaticky přebírat obsah z předem domluvených webů, např. kalendář akcí z kulturního domu.
Cílem je poskytnout občanům lokální informace a funkce pro opakované návštěvy a místním podnikatelům prodávat cílenou měřitelnou propagaci
Ne každá administrace je vhodná pro lokální zpravodajství. Náš redakční systém má kompletní administraci pro využívání komunitních funkcí. Například lokální kalendář akcí, bazar, výhodné nabídky, polední menu nebo publikování článků. Systém také obsahuje konverzní prvky vytváření obsahu a nákupu propagace pomocí vlastního e-shopu a platební brány pro nákup reklamy.
Inzerenti si komerční obsah a reklamu spravují sami v administraci portálu. Šetří tak provozovateli administrativní náklady.
Příjem z reklamy jsou nižší desítky tisíc korun měsíčně
I na tak malé město, které má pouze necelých 10 000 obyvatel, má portál stabilně okolo 20 stálých partnerů. Partnerství s publikací komerčního obsahu se prodává za 1 900 Kč/měsíčně. Partneři mají zobrazené logo na každé stránce portálu a můžou si pomocí administrace sami zveřejňovat komerční obsah.
Pro místní podnikatele jsou výhodné banerové plochy, jednorázový nákup komerčních článků nebo propagace jejich prodejních akcí.
Pro občany je k dispozici placené topování bazarových inzerátů, které si můžou sami zveřejnit.
Příjem z automatické reklamy je až 2 000 Kč měsíčně
Portál je propojený se službou Google AdSense, díky které vydělává na automatickém zobrazování textových nebo banerových reklam. Ty jsou umístěné na nejviditelnějších místech a v takovém rozsahu, aby nenarušovaly celkový uživatelský dojem.
Firmy a podnikatelé hledají alternativu k propagaci na Facebooku
Inzerenti se naučili propagovat své zboží a služby na Facebooku. I přes velké fanouškovské základny stránek jsou dosahy příspěvků minimální a je nutné každý z nich propagovat. Měsíčně tak firmy platí tisíce korun. A proto hledají alternativy propagace v letácích, výlepových plochách a místních tištěných zpravodajích. Reklama v nich je ale také cenově nákladná. S naším programem Partner si můžou firmy vybrat s širokých možností propagace za mnohem nižší náklady.
Nastavení ceny reklam je zásadní
Cena reklamy zpravodajského portálu je nastavena tak, aby byla atraktivní v porovnání s cenou reklamy v místním městském zpravodaji, reklamou ve výlepových plochách a propagaci v tištěném programu kina.
Nenašli jste odpověď? Napište nám